Biram da volim sebe ili biram život bez stresa

Kada govorimo o ličnom razvoju, Nova godina je za mnoge ljude momenat kada čine presek svega što su postigli prethodne godine, podnose izveštaj sebi i porede ga sa prvobitnim planom, mere učinak itd. Na osnovu analiziranih rezultata pametno bi bilo uvideti gde smo grešili, šta smo mogli bolje, gde smo prenaglili ili nismo bili dovoljno odlučni i naučiti na iskustvu. Ne ponavljati iste greške i propuste naredne godine.

U razmišljanjima i samoanalizi, javljaju mi se stresni momenti od prethodne godine i kada odgovorno razmislim o dešavanjima, uviđam svoju odgovornost i svoj svestan izbor. Bilo kako bilo, iako je stres bio prilično jak, izašla sam sa lekcijom i sada pa nadalje umeću da prepoznam crvene zastavice i donesem bolje odluke. To je moja novogodišnja postavka za predstojećih 365 dana.

Inače, kako ništa ne biva slučajno (u to sam duboko uverena), ta neprijatna dešavanja povela su me ka ponovnom iščitavanju i pripremi novih vežbica za našu edukaciju Efikasno upravljanje stresom.

Još jedna novogodišnja odluka koju bi svako trebalo da stavi na svoju listu jeste ljubav prema sebi. Misliti o svom mentalnom i fizičkom stanju, o svojoj duši, o tome šta nam prija da radimo. Birati voleti sebe nije sebično, naprotiv, time činimo uslugu svima oko sebe. Moj rad na prevenciji stresa jeste jedan od oblika moje ljubavi prema sebi. To što biram da odem na masažu, na kozmetički tretman, na manikir, na vežbe, u šetnju, da pročitam knjigu koja me interesuje i bavim se poslom koji volim, provodim vreme samo sa ljudima koji mi prijaju, da ništa ne moram itd. sve su to oblici moje ljubavi prema sebi samoj.

Budite svoj najbolji prijatelj! Pozivam vas da zapišete sebi u beležnicu, ako to do sada niste uradili, na koji način ste prethodne godine voleli sebe. I na koji način ćete naredne godine voleti sebe. Kako pokazujete tu ljubav samoj sebi ili samom sebi. Ovo se jednako odnosi i na žene i na muškarce.

Za sebe i za vas pripremila sam vežbu Postavljanje čvrste granice između posla i privatnog života.

Vežba ima za cilj da vam pomogne da identifikujete ponašanja, uverenja i uslove koji stvaraju metaforičke „propuste“ na granici između posla i privatnog života. Čineći to, omogućićete stvaranje čvrste barijere između posla i privatnog života i tako uspostaviti zdravu ravnotežu. Voleti sebe više.

Podsetiću vas da iako nam kratkotrajni stres može pomoći da se nosimo sa brojnim izazovima koje nam život postavlja, kada nas preplavi, možda nećemo moći da se izborimo s njim. Procenjuje se da stres na radnom mestu dovodi do 120.000 smrtnih slučajeva svake godine samo u SAD, i zaposleni koji se bore da pronađu ravnotežu između kuće i posla imaju više od četiri puta veće šanse da pokažu znake sagorevanja (burnout-a).

Psihološka odvojenost od posla odnosi se na stanje u kojem se ljudi mentalno odvajaju od pitanja vezanih za posao kada nisu na radnom mestu. Sposobnost da se mentalno odvojite od posla na ovaj način može pomoći da se oporavite od stresa izazvanog poslovnim obavezama, smanjiti sagorevanje i emocionalnu iscrpljenost, poboljšati blagostanje i opšte zadovoljstvo životom i poboljšati zadovoljstvo poslom i postizanje ciljeva. Psihološka odvojenost od posla takođe poboljšava odnose van posla i smanjuje konflikt između zahteva posla i porodice. Na nivou organizacije, zdrava ravnoteža između posla i privatnog života smanjuje fluktuaciju zaposlenih, poboljšava učinak i smanjuje učestalost kašnjenja i izostajanja sa posla. Negovanje čvrste granice između posla i privatnog života je imperativ za psihološku odvojenost.

Ovaj alat kreirala je Elaine Houston (Positive Psychology) i rado ga delim sa vama.

 

Korak 1: Identifikovanje propusta između posla i privatnog života

Stvari koje radite, vaše misli i vaše okolnosti mogu oslabiti barijeru između posla i privatnog života. Na primer, primanje poslovnih poziva ili provera poslovne e-pošte kod kuće… Najpre razmislite o ponašanju (stvarima koje radite), uverenjima (ono što mislite da je istina) i uslovima (vašim okolnostima) na poslu koji kreiraju propuste u barijeri između vašeg posla i ličnog života. Identifikujte ih i zapišite. Potom na isti način identifikujte i zapišite propuste nastale kod kuće.

Korak 2: Popunite propuste

Razmišljajte i planirajte da biste ojačali barijeru između posla i privatnog života. Morate pronaći načine da popunite propuste radi uspostavljanja zdrave ravnoteže. Na primer, propust nastao proverom poslovne e-pošte kod kuće može se korigovati isključivanjem obaveštenja ili isključivanjem telefona posle radnog vremena, itd. Za svako ponašanje, uverenje i okolnost koju ste identifikovali kao propust, odvojite malo vremena da smislite rešenje koje će ojačati barijeru.

Korak 3: Preduzimanje akcije

Sada kada ste identifikovali šta treba da uradite vreme je da to i sprovedete u delo. Razmislite o malim koracima koje biste prvo mogli preduzeti. Na primer, da biste prestali da proveravate tekstove i poslovne e-poruke van radnog vremena.

Korak 4: Refleksija

Kako se osećate nakon završetka ove vežbe?

Kakav je osećaj ojačati barijeru između posla i privatnog života?

Šta nalazite najkorisnijim u ovoj vežbi?

Do kakvih još korisnih uvida si došao?

Srećni praznici!

Elite tim

Predhodna vest
Sledeća vest

Nema proizvoda u korpi.

X