Čoveku je potrebno 7 vrsta odmora

…. Iako je teško opustiti se usled svega sa čim se svakodnevno susrećemo, ipak moramo da pronađemo način da se resetujemo i obnovimo energiju. A to je mnogo teže od jednostavnog povremenog isključivanja mozga i uključivanja Netfliksa. U svom TED Ideas postu, Dr Saundra Dalton-Smith kaže da „koračamo kroz život misleći da smo se odmorili jer smo se dovoljno naspavali – ali zapravo nemamo druge vrste odmora koji su nam i te kako potrebni“ i ističe sedam vrsta odmora uz koje ćemo procvetati.

…. Iako je teško opustiti se usled svega sa čim se svakodnevno susrećemo, ipak moramo da pronađemo način da se resetujemo i obnovimo energiju.

A to je mnogo teže od jednostavnog povremenog isključivanja mozga i uključivanja Netfliksa. U svom TED Ideas postu, Dr Saundra Dalton-Smith kaže da „koračamo kroz život misleći da smo se odmorili jer smo se dovoljno naspavali – ali zapravo nemamo druge vrste odmora koji su nam i te kako potrebni“ i ističe sedam vrsta odmora uz koje ćemo procvetati.

1. Fizički odmor

Ovo je uobičajena definicija odmora koja nam je svima poznata. Ali, iako znamo da je potrebno provesti pristojan broj sati u krevetu kako bismo sačuvali zdravlje, veliki broj studija pokazuje da se mnogi od nas ipak nedovoljno odmaraju.

2. Mentalni odmor

Da li vam kroz glavu prolazi tornado misli od trenutka kada se probudite pa dok ne zaspite uveče? Potrebno vam je više mentalnog odmora, pa čak i ako odspavate dobrih osam sati noću, nećete se osećati potpuno odmornim, sve dok ne budete obezbedili sebi mentalni odmor.

Dobra vest je da ne morate da date otkaz ili da odete na odmor da biste ovo popravili. Ubeležite kratke pauze na svaka dva sata tokom radnog dana; ove pauze će vas podsetiti da usporite. Mogli biste i da držite beležnicu pored kreveta u koju biste mogli upisati sve opterećujuće misli zbog kojih možda ne možete da zaspite„, predlaže Dr Dalton-Smit.

3. Odmor čula

Celodnevno gledanje u ekran znači da se vaše oči nikada ne odmaraju, ali to nije jedini razlog zbog kog mnogima od nas nedostaje predah. Bučni gradovi, zvuk obaveštenja na telefonu i preglasna muzika, doprinose stalnoj stimulaciji čula. Vašem mozgu je iznova potreban odmor. Svesno zatvorite oči i podarite sebi tišinu nakratko tokom dana.

4. Kreativni odmor

Mnogi sajtovi pružaju savete o tome kako biti kreativniji, ali koliko god da je važno pronaći nove ideje, toliko je važno setiti se i da zastanete i da se odmorite, jer ćete upravo kroz odmor udahnuti sve ono što doprinosi kreativnosti i rađanju novih ideja: posvećenost, umetnost, inspirativne ljude i vreme potrebno da se sve to sjedini.

5. Emocionalni odmor

Emocionalni odmor „znači da imate vremena i prostora da slobodno izrazite svoja osećanja i da prestanete da udovoljavate drugima“, objašnjava Dr Dalton-Smit. ,,Emocionalni odmor takođe zahteva i hrabrost da se bude autentičan. Emocionalno odmorna osoba može da odgovori na pitanje –Kako si danas?- sa iskrenim –Nisam dobro-, a zatim i da nastavi da govori o onome što je muči, što bi u drugom slučaju ostalo neizrečeno.“

Drugim rečima, svima nama je ponekad potreban prostor u kom ćemo prestati sa glumom i priznati i sebi i drugima kako se osećamo.

6. Društveni odmor

Ima ljudi koji vam daju energiju, a ima i onih koji vas iscrpljuju. Ako provodite previše vremena sa ovim drugima, biće vam potreban emocionalni odmor.

7. Duhovni odmor

Svi ljudi, bez obzira na to da li pripadaju određenoj religiji ili ne, imaju potrebu da budu povezani sa nečim višim od sebe samih. To ponekad nije lako ostvariti uz svakodnevne životne obaveze. Nauka donosi dobru vest –  jednostavne intervencije mogu vam pružiti posvećenost koja će dovesti do značajnog povećanja blagostanja.

Dakle, sledeći put kada pomislite: „Umoran sam“, nemojte se žaliti. Umesto toga, zađite malo dublje u sebe i pokušajte da identifikujete kakav tip odmora vam zapravo nedostaje. Kada osvestite šta je to što vam je potrebno i što nemate, bićete u mnogo boljoj poziciji iz koje ćete moći da odlučite kako da se efikasno dopunite.

Preuzeto sa: https://www.inc.com/jessica-stillman/rest-mental-health-saundra-dalton-smith-ted.html?cid=sf01003